22.mai 2024

Hva: Folkemøte og vandring
Når: 22.mai, kl. 17:30 – 20:30
Hvor: Ringve Musikkmuseum, Lade alle 60, Trondheim

Organisasjonene bak forslaget om å etablere en Bynaturpark på Lade, inviterer til vandring og folkemøte. Mye spennende har skjedd og nå skal viktige beslutninger fattes.

Mye folk som hører på innleder ute i natur

Interesserte fra hele byen ønskes velkommen! Arrangementet er gratis. På grunn av enkel servering, ber vi om at du gir beskjed her om du kommer. Har du ikke Facebook, så send en beskjed til trondelag@naturvernforbundet.no

Program:

17.30 – 18.30 Vandring i Ringve botanisk hage og Fagerheim allé.
Informasjon om naturtyper, planteliv, fugler og kulturlandskap. Informasjon om aktuelt byggeprosjekt (Karisvingen)

18.30 – 19.00 Enkel servering. Mulighet til å møte organisasjonene.

19.00- 20.30 Åpent møte. Ringve Musikkmuseum.

Ulike innlegg om verdiene på Lade, om aktuelt byggeprosjekt, hva en bynaturpark skal bli og veien videre. Detaljert program kommer.

Oppmøte til både vandring og møte: Ringve Musikkmuseum. Det går mange busser til Lade. Parkering på museets parkeringsplasser.
Bildet er tatt på en vandring i 2023.

Organisasjonene bak LadeManifestet:
Kontaktutvalget på Lade, Birdlife Trøndelag, Norsk botanisk forening avdeling Trondheim, Fortidsminneforeningen i Trondheim Naturvernforbundet.

Mer om Bynaturpark på Lade.