20.nov 2023

Hva: utendørs markering
Når: 20.nov, kl. 17:00
Hvor: Torget i Trondheim

Vi venter ikke på klimatoppmøtet i Dubai, men samles for å oppfordre til lokale umiddelbare tiltak

Bli med på den store klimamarkeringen! Vi samles for å oppfordre til umiddelbare klimatiltak både i Trondheim kommune, nasjonalt og internasjonalt. La oss vise vår støtte til klimatiltak!

🗓️ Dato: 20. november 2023
🕔 Tid: 17:00
📍 Møtested: Rådhusparken, bak Rådhuset

17:00: Oppmøte Rådhusparken – bak rådhuset
17:00–17:15: Sakte marsj med lykter
17:15–17:45: Markering på torvet, med kulturelle innslag
18:30–19:30: Stammen Café, samtaler og samvær

Vi starter i Rådhusparken med plakater og lys. Deretter går vi samlet og sakte til torvet hvor det vil holdes appeller og være kulturelle innslag. Seinere samles vi på Stammen Café for filmvisning, samtale mellom unge og eldre miljøvernere, musikk og muligheter for å kjøpe mat. Bli med og vær en del av forandringen! 🌿✨

✅ Bekreft deltakelse: Vi vil gjerne vite at du blir med! Det er ingen bindende påmelding, men vennligst trykk “skal”, for å booste arrangementet og slik at vi kan planlegge for hvor mange som kommer.

Vi ønsker en utfasing av fossil energi og en rettferdig omstilling. 🌿 Vi krever klimatiltak fra politikerne. FN, det internasjonale energibyrået og regjeringens egne eksperter er enige – vi må fase ut produksjonen av fossil energi og starte rettferdig omstilling gjennom samarbeid og samhold.🤝🌎

Dette er ikke bare en demonstrasjon; det er en feiring av fellesskapet og håpet om en bærekraftig framtid. Vi fokuserer på de tiltakene som trengs og stiller krav til effektiv klimapolitikk i Trondheim, nasjonalt og internasjonalt, med ønske om å vise oss før klimatoppmøtet COP 28 i Dubai. 💚✊ Bli med oss og vis høyt og tydelig at vi som fellesskap bryr oss om en bedre framtid for alle.

La oss vise Trondheim at vi er mange som ønsker en bedre og grønnere fremtid for alle. Vi sees! ✨ Bli med og vær en del av forandringen!

Har du spørsmål eller ønsker mer informasjon? Kontakt oss gjennom vår Facebook-side eller send en mail til trondersknaturogklima@gmail.com. Vi er tilgjengelige og svarer gjerne på alle henvendelser! 🙂

Følgende organisasjoner støtter markeringen: Naturvernforbundet, Natur og Ungdom, Greenpeace, Spire, Changemaker, Besteforeldrenes klimaaksjon (BKA), Latin-Amerikagruppene i Norge (LAG), Framtiden i våre hender, Legenes klimaaksjon, Extinction Rebellion, Scientist Rebellion, Stopp Oljeletinga og Miljøagentene.
Ta kontakt hvis din organisasjon vil være med!

Er du medlem i Naturvernforbundet, så ta gjerne kontakt med trondelag@naturvernforbundet.no . Vi har plakater og løpesedler som kan deles ut.

Del gjerne disse memene i sosiale medier

Noen relevante lenker: