16.feb 2023

Ellos eatnu – La elva elva!

Hva: Gratis medlemsaktivitet
Når: 16.feb, kl. 18:00
Hvor: Nova 8. Olav Tryggvassons gt., Trondheim

Se filmen sammen – gratis forestilling!

Kampen om Alta-vassdraget var viktig for Naturvernforbundet, og mange medlemmer har sterke minner knyttet til aksjonene i Stilla, For andre medlemmer har Alta-saken vært en historie de har hørt mye om, men egentlig ikke kjent så godt til.

Nå ønsker politikerne igjen å se på både vidda og elvene for kraftproduksjon. Kampen om naturen og kulturen er like viktig i dag som den gang, både i Finnmark og ellers i landet.

Vi har bestilt en hel kinosal og inviterer medlemmer til gratis visning av filmen. Det blir en kort innledning før filmen, og det blir anledning til å samles etterpå. Naturvernforbundet spanderer filmen, med maksimalt to billetter per medlem.

Filmen har fått strålende kritikker, og er vel verd å se uavhengig av om du har et forhold til Alta-saken fra før. På grunn av begrenset antall plasser, ber vi om påmelding.

16. mars kl. 18.00 – Nova 8.