28.okt 2023

Når: 28.okt, kl. 11:00
Hvor: Hovedbiblioteket. Peter Egges plass, Trondheim

28. oktober kl. 11.00

Naturvernforbundet og Trondheim folkebibliotek samarbeider om å arrangere klesbyttedag lørdag 28. oktober. Klesbyttedagen arrangeres på hovedbiblioteket i Trondheim.

Ta med inntil sju rene, hele, freshe plagg – og få byttelapper som du kan bruke til å skaffe deg andre plagg. Vi tar imot både barne- og ungdomsklær, dame- og herreklær.

Innlevering av klær skjer på kulturtorget
torsdag, 26. okt. kl. 15.00-18.00
fredag, 27. okt. kl. 11.00-15.00

Du kan få utført enkle reparasjoner og endringer på klær. Vi stiller med erfarne syere, men ta med ekstradeler som glidelåser og knapper selv.
Maks 3 reparasjoner eller klesendringer per person

Her kan du finne tips til å ta vare på de klærne de allerede har: Fiks selv eller finn en reparatør – Ta vare på det du har (tavarepadetduhar.no)

Kan du hjelpe til noen timer?

Klesbyttedagene har blitt veldig populære, så det kommer mye folk og mange klesplagg. Vi trenger derfor hjelp med å ta i mot klær, sortere dem, dele ut – og samle inn byttelapper, rydde og annet. Vi trenger hjelp til å ta imot klær både torsdag og fredag, i tillegg til hjelp lørdag.

Har du lyst til å gjøre en positiv innsats for natur og klima, sammen med en masse hyggelige folk? Vi kan friste med T-skjorte og gratis lunsj : ) Ta kontakt med Marina mag@naturvernforbundet.no