07.okt 2023

Hva: konsert
Når: 07.okt, kl. 19:00
Hvor: Tapperiet

Bli med på spleis for Fjordsøksmålet og bli belønnet med billett til konserten

Bandet Kvelertak

Fjordsøksmålet har vært så heldige å ha fått billetter til Kvelertak-konserter over hele landet. I Trondheim er det snakk om 10 billetter den 7. oktober.

Du får billetten ved å velge belønningen på spleis.no/fjordsøksmålet . Da havner du på Kvelertaks gjesteliste og kommer inn ved å vise legitimasjon. Tid og sted: Tapperiet 7/10 kl. 19. Tilbudet gjelder så lenge det er igjen billetter.

Dette handler Fjordsøksmålet om

Alle pengene som samles inn er øremerket fjordsøksmålet.

Naturvernforbundet og Natur og Ungdom saksøker staten for å ha gitt tillatelse til å dumpe enorme mengder gruveavfall i den rene og artsrike Førdefjorden. Etter flere års kamp for å bevare fjorden, er dette siste mulighet til å stoppe det miljøødeleggende prosjektet.

Mandag 18. september startet Oslo tingrett saken vi har anlagt for å redde Førdefjorden og sikre naturens rettsvern. Motparten vår er staten – og den er mektig. Det koster penger å gå til søksmål. Derfor trenger vi din hjelp!

Støtter du Fjordsøksmålet, står vi sterkere i retten. Sammen kan vi redde fjorden fra å bli en avfallsplass for gruveindustrien.

Følg saken på  www.fjordsoksmalet.no, eller på nettsidene til Natur og Ungdom og Naturvernforbundet