01.sep 2023

Utstilling «Plast på godt og vondt»

Hva: Utstilling
Når: 01.sep, kl. 12:00 – 29.sep, kl. 19:00
Hvor: Bøker & Bylab, Professor Brochs gate 2, 7030 Trondheim

Endelig har den også kommet til Trøndelag!

Plast på godt og vondt

Denne utstillingen så først dagens lys på Herdla museum i Hordaland. I formidlingsarbeidet av plastproblematikken har Naturvernforbundet Hordaland laget denne grafiske og interaktive utstillingen i samarbeid med
Herdla museum. Målet med plastutstillingen er blant annet å bidra til informasjon og engasjement slik at Norges kystlinje etter hvert blir plastfrie områder, med ren natur for det yrende fugle- og dyrelivet.

Etter hvert har utstillingen reist videre til Florø kystmuseum i Sogn og Fjordane. Og nå har den altså kommet til Trondheim.

Vi håper at utstillingen skal engasjere og informere barn, unge og voksne om plast på avveie og omfanget av plastforsøpling i byen din, i Norge og i verden. Utstillingen belyser hva som gjøres globalt for å rydde opp i plastforsøplingen og hva du som enkelt person kan gjøre.

Utstillingen er gratis.

Åpningstider :

Tirsdager kl. 15-19

Onsdager kl. 10-14

Torsdager kl. 15-19

Er dere en skoleklasse som ønsker å besøke utstillingen en annen dag en onsdag? Ta kontakt med Marina på mag@naturvernforbundet.no