15.mai 2024

Hvor: Stammen Café & Bar, Trondheim

Bli med på workshop!

Naturvernforbundet i Trøndelag

Til alle som er engasjert i framtida, det grønne skiftet og demokrati!

Workshop om framtidens demokratimodeller: Bli med og diskuter medborgerens rolle i kommunale beslutningsprosesser.

Mange opplever at de gjerne skulle ønske å engasjere seg og at de skulle ønske å være sikre på at det man mener blir hørt og diskutert før den endelige beslutningen er fattet.

I prosjektet Nature In Your Face (www.niyf.no) undersøker vi hvordan borgere kan bli mer involvert i beslutningsprosesser. Hvordan kan medborgere involveres i overgangen til et samfunn som bruker mindre plast?

Hvem skal egentlig inkluderes i slike beslutningsprosesser, og hvordan skal de bli informert om hva som er på gang? Hvem skal lytte, og hvordan skal synspunktene brukes i beslutningene? Kan vi forestille oss en bedre visjon for demokrati i en verden i endring?

Nå har du sjansen til faktisk å si hvordan det burde være. På workshopen vil vi se på noen eksempler og jobbe med en case med tema plast og forsøpling.

Vi byr på kaffe/te og snacks.

Meld deg på ved å sende en e-post til mag@naturvernforbundet.no

Velkommen!