Naturvernforbundet med tur til Grytdalen

I serien Turgleder arrangerte lokalavdelinga i Orklaregionen tur til en av Norges Naturperler, Grytdalen i Orkdal/Snillfjord. Tross ufyselig vær en vellykket tur med god stemning

Naturglede i Grytdalen.

Naturvernforbundets tur til Grytdalen 21.juni hadde ikke værgudenes velsignelse. Regnet høljet ned, og ifølge avisene ble dette den våteste junidagen på 36 år. Tross dette hadde 30 personer møtt opp. Her var naturinteresserte fra Orkdal, fra nabokommunene Skaun, Snillfjord og Agdenes og til og med fra Trondheim. De sprekeste turdeltakerne startet på Skotthaugene, hvor en har en flott utsikt over store deler av Grytdalsområdet. Deretter ble det samling ved Hjortdalshytta, hvor det var kafferast, samt at deltagerne fikk en informasjon om historikken til Grytdalen, samt det arbeid som nå gjøres for at området skal få et utvidet vern og fortsatt være i offentlig eie. Tross ufyselig vær, alt i alt en vellykket tur.