Bli deltaker i Grønn Hverdag

Hver dag gjør vi en rekke valg som påvirker miljøet rundt oss. Når vi kjøper, når vi kaster, når vi reiser, når vi spiser, når vi gjør rent og når vi gjør unna morgenstellet. Grønn Hverdag hjelper deg å velge miljøvennlig. Vi gir deg tips, fakta og bakgrunnsinformasjon, og jobber for å legge forholdene bedre til rette for miljøbevisste forbrukere.

Som deltaker i Grønn Hverdag bidrar du til dette arbeidet. Ikke ved å støtte oss økonomisk, men ved å gjøre en miljøinnsats på hjemmebane.

Alle som blir deltakere mellom 15. september og 15. november blir med i trekningen av tre restaurantbesøk. Som deltaker i Grønn Hverdag får du også tilsendt Grønn Hverdag Magasin fire ganger i året, gratis. Magasinet inneholder nyttig og inspirerende lesning for miljøinteresserte forbrukere.

Alt du trenger å gjøre for å bli deltaker er å ta Miljøsteget. Det gjør du på følgende måte:

1. Klikk her. Da kommer du inn på Grønn Hverdags nettsider, til en liste med miljøoppgaver du kan gjennomføre på hjemmebane. Kryss av for det du vil gjøre.

2. Klikk på knappen nederst for å gå videre. Da kommer får du en oversikt over oppgavene du har valgt, som du kan skrive ut og henge opp på et godt synlig sted.

3. Klikk på knappen under lista, fyll inn navn og adresse og klikk på ”Send inn”.

Grønn Hverdag er Norges største nettverk av og for miljøbevisste forbrukere. 43.000 husholdninger har allerede sluttet seg til, men nå skal vi bli mange flere. Miljøproblemene er store og kompliserte, og kan ikke løses uten din og min innsats i hverdagen. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre sitt!

14 store frivillige organisasjoner står bak Grønn Hverdag. Virksomheten er finansiert av Miljøverndepartementet, kommuner og bedrifter.

Ta Miljøsteget og bli deltaker i Grønn Hverdag!

Med vennlig hilsen

Mari Melbø Rødstøl Miljørådgiver i Grønn Hverdag i Møre og Romsdal Tlf: 91100829