Redesignkonkurranse på Den store klesbyttedagen

Som en del av klesbyttedagen arrangerer vi redesignkonkurranse, og nå har vi inviterert alle glade syere til å delta! Om konkurransen Stikkord for konkurransen er «Sy ditt nye yndlingsplagg!», og vi ønsker at du syr et plagg som kan benyttes til hverdags og/eller fest. Det du skal sy skal lages med utgangspunkt i inntil seks plagg/tekstiler som […]

Bilde av person på hode i en haug med klær

Om konkurransen

Det du skal sy skal lages med utgangspunkt i inntil seks plagg/tekstiler som du henter i Gratisbutikken Molde i Myrabakken 4 seinest 22.april.

Butikken er åpen tirsdag 12-15 og torsdag 16-18. Annet tidspunkt kan eventuelt avtales direkte med Torunn Haldorsen i butikken på mobilnummer 941 45 446.

Tekstilene du velger blir oppbevart i Gratisbutikken frem til Den store klesbyttedagen.

En jury ledet av designer Trude Nistad hos Aandahls vil kåre en vinner av konkurransen. Under vurdering av plaggene vil det blant annet bli lagt vekt på farge- og mønsterbruk, tekniske ferdigheter, utnyttelse av materialene (no waste) og at plagget er brukbart.

Medlemmer i juryen:

Trude Nistad (Designer ved Aandahls), Trygve Grydeland (ordfører), og Juni Sætervik (Natur og Ungdom), og ein elev på Kunst, design og arkitektur på Molde vgs.

Konkurransen vil foregå kl 10.00-14.00 (NB! Publikum slepp ikkje inn før kl 11)og i samme tidsrom som klesbyttingen foregår. Du må være innstilt på at publikum ser på mens du jobber! Vi stiller med bord og stoler – du må ha med egen maskin, det du trenger av tråd og enkel pynt og en skjøteledning.

Ved påmelding skal du legge ved to bilder av ting du har laget tidligere. Av plasshensyn har vi ikke plass til mer enn ti syere. Dersom flere enn ti melder seg på, vil deltakerne velges ut med utgangspunkt i bildene.

Påmeldingsfristen har nå gått ut.

• Navn
  • Mobilnummer
  • Alder
  • Legg ved 2 bilder av noe du har sydd

Påmeldingsfristen er ute

Premie

Reparasjonskit for kles- og strikkereparasjon fra Aandahls på en verdi av ca 1000 kr.