• Nordland

Hyttebygging Salten

Fritidsboliger - en stor trussel mot norsk natur

I en fersk FN-rapport fremgår det at tap av natur er en like stor trussel mot livet på jorda som klimaendringene. I følge deres alarmerende utredning er nesten en million arter allerede utryddet.FNs klare anbefaling er at det over hele kloden må iverksettes tiltak for å snu utviklingen når både dyre- og planteriket reduseres i raskt tempo.

Klimastreik Bodø
Debattinnlegg i Avisa Nordland:

Vi støtter skolestreikerne

Nå har ungdommene lansert neste tidspunkt for skolestreik. Det blir fredag 24.mai! I hele landet. Vår nå velkjente Greta Thunberg har sågar vært i FN og talt til verdens politikere.  Hun ba dem ikke gjøre noe. Hun hadde simpelthen ikke tillit til dem. De har sett og vist om krisen og global oppvarming siden midten av forrige århundre. Men ikke handlet. Nå begynner håpet om å nå 1,5 gradersmålet å svinne hen.

Strandrydding Karlsøyvær

Strandrydding - naturglede med bismak

Nå er det vår og årets strandryddeaksjoner er i gang - innlegg i Avisa Nordland 10. april 2019 av Kaja Langvik-Hansen, leder i Naturvernforbundet i Salten Tone Sandvik, daglig leder RamSalten Våtmarksenter.