• Naturvernforbundet Sogn og Fjordane

• Naturvernforbundet i Sogn og Fjordane står på for miljøet, for å hindre inngrep og ureining av den flotte naturen vi har her i fylket, både fjell, fjord og alt imellom. Vi spreier innsikt og vernar utsikt, kjempar for biene, blomane, fuglane, mangfaldet, matjorda og gammalskogen. Nokon må snakke for naturen der gravemaskiner, gruveselskap, utbyggjarar og ukunne rår. Saman er vi sterke, difor samarbeider vi tidvis med m.a. Sogn og Fjordane Turlag, Oikos, Sogn og Fjordane Jeger og Fiskerforbund, Rom for ord og Sogn og Fjordane Bonde- og Småbrukarlag (men då snakkar vi ikkje om ulv…)

• Sogn og Fjordane
Naurvernforbundet Sogn og Fjordane

Artikkelen ble sist oppdatert: 10.11.2017

Ingrid vert boren vekk

Natur og ungdom valte sivil ulydighet mot Nordic Mining sine prøveboringar

Frå mandag 1 februar 2016 og i over to veker har aksjonister blokkert anleggsveien opp til Engebøfjelet, hvor gruveselskapet Nordic Mining ønskjer å gjennomføre prøveboringer de neste ukene. Gruveselskapet har fått løyve til å utvinne mineralet rutil, og skal dumpe 5 millioner tonn gruveavfall i Førdefjorden kvert år. Norge er eit av kun fem land i verda som brukar denne type avfallshåndtering, som havforskarar advarer sterkt mot.

09-reppar4

Miljødirektoratet bommet på fjord

Gleda var stor i gruveselskapet Nussir da Miljødirektoratet etter fire års saksbehandling ga utslippsløyve for kobbergruve og sjødeponi i Repparfjorden nær Hammerfest i Finnmark. Haken ved dette utslipsløyve var at det vart gitt på vilkår av at Nussir gjennomførte ei miljørisikoanalyse i Førdefjorden. Miljødirektoratets harelabb i sin saksbehandling kommer tydeleg tilsyne.

Avgjerdet om gruvedrift i Førdefjorden manglar eit fagleg grunnlag

Ny dokumentasjon viser lytene i dei faglege rapportane frå Norsk institutt for vassforsking (NIVA) og klassifikasjonsselskapet Det norske veritas- Germanische Lloyd GL (DNV-GL) og Miljødirektoratet om konsekvensane av dumpinga av gruveavfall i Førdefjorden. Det fins i doktoravhandlinga til Agnar Kvellestad frå desember 2015. Ein samandrag på norsk frå avhandlinga kjem her:

Natt i naturen, Naustdal 15

Natt i naturen ved Sanden i Naustdal laurdag 5.-6. september. Ein rapport:

Natur og Ungdom, Miljøagentane og Naturvernforbundet var saman om ei flott Natt i naturen ved Førdefjorden.   Sola skinte da små og store var i full aktivitet med Eliasbåten, fisking, kajakk, natursti og snikkering av fuglekasser på Sanden i Naustdal. Når mørket la seg var der grilling, servering av bålkaffi og brødkake. Til Flaggermusnatt v/ Johannes Anonby v/ Fylkesmannen sitt kontor, var der 20 interesserte tilhøyrarar, som fikk servert lakris Flaggermus og høyre flaggermuslyder. Flaggermusa kom også til arrangementet som blei avslutta med overnatting under ein fantastisk stjernehimmel.