24.nov 2023

Kunstinstallasjon: La Havet Leve!

Hva: Kunstutstilling
Når: 24.nov, kl. 15:00 – 19:00
Hvor: Kultursenteret ISAK

Velkommen til et tverrfaglig kunstprosjekt om en hjertesak fra NTNU studenter

La havet leve

Gjennom emnet «Entreprenørskap og nyskapning i Praktisk-Estetiske fag», har 6 NTNU studenter fått mulighet til å skape et tverrfaglig kunstprosjekt om en hjertesak.

Kunstinstallasjonen «La Havet Leve» viser et engasjement, samt en fortvilelse over retningen vi beveger oss mot: «Hvordan skal fiskene puste hvis det ikke er rent vann igjen?».

Studentene har brukt sine kompetanseområder til å skape en roterende maskin, som symbolsk gjenskaper syklusene i naturen: et lerret blir mekanisk dreid rundt for å vise en historie om et hav som påvirkes av våre egne handlinger. Denne maskinen blir akkompagnert med et lydspor av havlyder, synth-toner, vokal sang, samt en monolog om vår påvirkning på miljøet. De ulike uttrykkene er en kombinasjon av kunstfag fra studieretningene: Musikkteknologi, Billedkunst, Musikkvitenskap, Klassisk Utøvende, Drama og Teater.

Prosjektet er i samarbeid med Naturvernforbundet i Trøndelag og det vil gledelig oppfordres til en strandrydding denne helgen i forbindelse med installasjonen 🙂

«Syklusen» har en varighet på ca. 2 min.
Vel møtt!