Ryddet Stokkbekken for søppel

To proppfulle tilhengere med alskens søppel ble fangsten da Naturvernforbundet i Stjørdal og Meråker ryddet langs Stokkbekken.

Strandryddedagen er en storstilt dugnad i Stjørdal der en rekke organisasjoner og partier, sammen med andre frivillige, gjør en innsats for å rydde og plukke søppel. Ikke minst er det stadig store mengder plastsøppel som det er viktig å ta hånd om.

I år utvidet ryddedagen området også til Stjørdalselva og Stokkbekken. Naturvernforbundet ryddet fra Fjellhallen og ned til utløpet i Gråelva. Det var ikke akkurat lett fremkommelig terreng langs deler av vannkanten, men vi kunne ikke la oss stoppe av det. Vi ga oss ikke før deler av Gråelva også var ryddet.

Både styret og andre medlemmer brukte lørdagsformiddagen til å plukke søppel. Resultatet ble to proppfulle tilhengere med alskens søppel. Foruten mange sekker med plast, var det også en utrangert sykkel, et bilbatteri og mange meter kabel som lå og slang langs bekkekanten.

Les om Natuvernforbundets arbeid mot plastforurensning.