Kandidater til Trøndersk natur- og miljøpris søkes

Har du forslag?

Både en organisasjon og en enkeltperson fikk i fjor Naturvernforbundets «Trøndersk natur og miljøpris». La Tillermarka leve! og Torbjørn Lindseth her sammen med vareordfører Erling Moe.

Trøndersk natur- og miljøpris

Trøndersk natur- og miljøpris deles ut til enkeltpersoner, lag og foreninger, etater og andre i Trøndelag, som har gjort en fortjenestefull innsats og stimulert til nytenkning og aktivitet innen området natur og miljø. Gjennom årene har prisen gått til vinner innenfor hele dette spekteret, og med god spredning i hele Trøndelag. En frittstående jury med representanter fra både egen og andre organisasjoner avgjør og begrunner valget av årets vinner.

Utdeling for 25. gang

Naturvernforbundet i Trøndelag står bak prisen som i år deles ut for 25. gang.

Juryen består av Hanne Hanssen, Idar Støwer og Torleif Hugdahl.

Vinnerne av Trøndersk natur og miljøpris får en plakett laget av Aud Rønning.

Innspill på kandidater?

Vi ønsker forslag til kandidater til årets pris fra våre medlemmer og lag.

Har du innspill på noen som fortjener heder og ære for sitt arbeid for natur og miljø? Send oss ditt forslag på trondelag@naturvernforbundet.no.

Gi også en kort begrunnelse for nomineringen.

Frist for innspill er 27. oktober.

Tidligere vinnere

Prisen er tidligere tildelt grasrotorganisasjonen La Tillermarka leve!, ildsjel Torbjørn Lindseth, fjelloppsynsmann Kåre Gullvik fra Kvikne; Per Flatberg fra Inderøy; Lars Haltbrekken; tidl. stortingsrepresentant Gunn Karin Gjuul fra Ørland; reineier Idar Bransfjell fra Brekken; reiselivsgründer Ole Martin Dahle fra Flatanger; Børge Dahle fra Rennebu; Olav Nyrønning fra Holtålen; Kjell Derås, Levanger og reineier Arvid Jåma fra Fosen; Biovarme AS v/Jostein Trøite, Skogn; Ingolv Dørum, Drageid Leirskole, Osen; Roald Evensen fra Holtålen; Ørland kommune; NSB-Trønderbanen; NRK-journalist Kjartan Trana, Namsos; Jurist og tidligere fylkesleder Steinar Nygaard, Trondheim; Mads Løkeland, Orkanger; Hedwig Thiery Aresvik og MOTVIND; Besteforeldrenes klimaaksjon, biolog og formidlingsentusiast Tor Bollingmo.

Se mer om prisen og forrige års vinnere her:

Miljøpris til La Tillermarka leve! og Torbjørn Lindseth – Trøndelag (naturvernforbundet.no)