ADALSTJERN OG FOGDESKOGEN – Åpent møte om artsmangfold og naturvern

Torsdag 30. januar kl. 18.00 holdes åpent møte på Cafe Knut i Horten om verneområdet Adalstjern

– Introduksjon av verneområdet og gjeldende bestemmelser
– Innledning: Skjøtsel av verneområdet v/Sigurd Anders Svalestad, Fylkesmannens miljøvernavdeling
– Samtale med fokus på deling, læring og motivasjon

ARTSMANGFOLD OG NATURVERN
Naturvernforbundet i Horten fortsetter møteserien Artsmangfold, naturvern og motivasjon. Formålet er å skape økt engasjement, kunnskap, økologisk forståelse og kjærlighet knyttet til naturen. Det blir dialog og samtale om betydningen av naturmangfoldet og konsekvenser av redusert artsmangfold.

DELING, LÆRING OG MOTIVASJON
Vi ønsker å samle folk som har et felles ønske om å ta vare på naturen til foredrag, samtale og deling av kunnskap. Målet for samtalene er å skape en opplevelse av at det nytter å engasjere seg. En bærende tilnærming er å dele tanker, skape samforståelse, læring og motivasjon.

Kjell Oscar Bakker

Les mer om Adalstjern naturreservat opprettet i 2006