Tele- og internettleverandørene våre har ikke levert varene. Det har hatt som konsekvens at verken det gamle eller det nye telefonnummeret vårt har virket på i nesten to måneder. Nå håper vi at telefonkrøllet snart blir historie.
En ting er brennsikkert: Det nye fylkeslaget får nok å henge fingrene i. Vi er nyinnflyttet i Mostun, og har aldri tidligere hatt ansvaret for et helt hus. Det byr på utfordringer, men mest av alt muligheter. Likevel er det vern av fylkets natur som alltid står øverst på styrets dagsorden.
Lørdag 2.juni blir det grønt og godt i Stavanger når byens grønne krefter markerer Verdens miljødag. Naturvernforbundet kommer til Kongsgård skolegård med stort telt og flott naturfotoutstilling. Prøv vår naturkviss og vinn premie på flekken!
En samlet miljøbevegelse advarer sterkt mot granplanting på Vestlandet og i Nord-Norge som et klimatiltak. - Skogplanting på nye arealer vil kunne få svært negative konsekvenser for naturmangfold, landskap og friluftsliv. Klimaeffekten av planting er dessúten sterkt omstridt, mener organisasjonene som tar til orde for styrket skogvern.
Fylkesmannen i Rogaland, landbruksavdelinga inviterer til øko-konferanse på Måltidets Hus, Ullandhaug onsdag 6.juni. Påmelding innen 25.mai
Hvor mye vil en bybane koste? Hvor vil den gå? Hva er alternativet? Stavanger Natur og Ungdom stiller spørsmålene og inviterer deg til diskusjon og foredrag. Bybanekvelden arrangeres i kjlleren på KultKafeen onsdag 9.mai kl. 18. Fri adgang og god mat!
Kaare M. Bilden, bondesønn og journalist, holder foredrag med tittelen "Mat er makt - myter og muligheter i matens storpolitikk". Sted: KultKafeen på Sølvberget i Stavanger torsdag 24.mai kl. 19.00. Fri adgang. Arrangør: Fremtiden i våre hender - Jæren og Stavanger lokallag.
Mostun i dag: Fullt ved alle bord - inne og ute. Lange køer foran vaffelutsalget. Men likevel blide og fornøyde gjester. Et sted mellom 600 og 700 personer besøkte Mostun i løpet av fire timer, og det er ny rekord.
Stavanger Turistforening feirer 125 års jubileum og vi åpner dørene på Mostun natursenter. Det skjer i morgen, søndag 6.mai, fra kl. 11 til kl. 16. Enten du er med på Turistforeningens kvissløype eller ikke - du er uansett velkommen innom Mostun.
Maren Aschehoug Esmark (38) blir fra høsten ny generalsekretær i Naturvernforbundet. Hun overtar etter Jan Thomas Odegard.