Samling for lokallagene i Innlandet og fylkesstyret
Lillehammer, 21.juni. 2026
Kari Ingeborg MoldenHer kommer mer info om dagen.
En erfaring fra lignende samlinger er at vi trenger gode pauser og tid til å snakke sammen. Hovedmålet med møtet er å bli bedre kjent, og få inspirasjon på tvers.
Felles program fra kl. 10 søndag.
Tema: Skog og arealbruk i Innlandet.
Første del inne på møterom. (inkludert en lunsj.)
Kl.10-10:20 Åpning av samlingen og rask runde og intro av deltagere.
Kl. 10:20 – 10:50. Klimapåvirkning på skog og natur i Norge.
Ved Amund og Thomas Cottis
10:50-11: Spørsmål og tanker i plenum
11-11:20: Pause
11:20-12: Teori om skogarter, skogtyper og hogst/naturskog. Ved Jan Rune Samuelsen
12-12:15: Spørsmål og svar.
12:15-13 Lunsj
13-15: Ut på tur i Gropmarka
Skogstur utendørs på befaring.
Vi får til samkjøring med de som har biler, og de som trenger skyss.
Siste del innendørs fra kl. 15-17 (senest).
Her har vi en aktiv del hvor vi kan tenke litt muligheter for å ta del i prosjekter etter sommeren, og hva vi kan hjelpe hverandre med på tvers av lokallag og styret.
15-15:20: Amund åpner opp litt, sier litt om ting som har skjedd i senere tid, spesielt en oppdatering om utfordringer i sekretariatet.
15:20-15:50: Hvordan skriver vi gode høringssvar. Hvilke saker er vesentlige å få tak på, hvordan kan vi komme tidlig nok i gang med saker.
15:50-16: Tanker og spørsmål/diskusjoner i plenum.
16-16:10 Pause
16:10-16:30 Oslofjorden og involvering av lokallag. M Amund
16:30-17 Åpen del med felles tanker og spørsmål. Kort evaluering av samling og vel hjem.
Dette blir utrolig spennende.