Naturvernforbundet på dugnad for Historielaget for å hindre sprøyting

Gausdal Historilag har samarbeida med Naturvernforbundet tidligere i forbindelse med slåttekursa vi hadde for noen år siden. Da Historielaget overtok ansvaret for småbruket Ulsrud i 2001, pådro de seg samtidig et enormt dugnadsarbeid.

Mange gamle hus skulle vedlikeholdes og stor hage grodde igjen dersom som ikke noe gjøres. Det ville vært lettvint å ty til sprøyting. – Men takket være noe timers dugad av Naturvernforbundet en gang i blant, unngår vi det!

27. september gjorde styret i Naturvernforbundet i Gausdal en innsats for hjelpe Historielaget med vedlikeholdet på eiendommen Ulsrud.

Haavard Kleiven (th), Frode Frydenlund (tar bildet) og David Helbæk hadde en trivelig dugnad på Uslrud i september.