Velkommen til årsmøte 12. mars!

Naturvernforbundet i Innlandet avholder årsmøte 2022 på Lillehammer lørdag 12. mars. Her kan du også få med deg Mikkel Soya Bølstads spennende foredrag om skogen.

Sted: First Hotel Breiseth Lillehammer
Tid: Lørdag 12. mars kl. 11.30-16.00

Registrering og lett servering

12.00-14.00
Foredrag v/ Mikkel Soya Bølstad:
I skogens dype, stille ro

14.00-16.00
Årsmøtesaker

Alle medlemmer av Naturvernforbundet i Innlandet er velkomne!

OM FOREDRAGET I SKOGENS DYPE, STILLE RO

I dag presenteres ensformige granplantasjer på sosiale medier med emneknagger som #urskog og #gammelskog. I reklamekampanjer dukker det opp bilder av smilende mennesker som telter i tette, livløse granplantasjer. Har den ordentlige gammelskogen blitt så sjelden at vi ikke lenger vet hvordan den ser ut?

Hvordan står det egentlig til med skogen i Norge, og hva kan skje med den og alle artene som lever i den hvis vi ikke snart endrer kurs? Hva skal vi i det hele tatt med alle disse artene?

Bli med inn mellom trærne på jakt etter historien til den norske urskogen og hør mer om sammenhengen mellom truete arter i skogen, vaksiner, vaskepulver og et sveitsisk par på Norgesbesøk sommeren 1969.