10.jun 2023

Hva: Klesbyttedag
Når: 10.jun, kl. 11:00 – 15:00
Hvor: Kulturhuset i Halden

Naturvernforbundet i Halden arrangerer i år den store «klesbyttedagen» for femte gang og denne gangen i Kulturhuset i Halden.

Klesbyttedagen 2023Alice Snorradottir

Vi poster løpende informasjon om hva som vil forgå på denne dagen i vår regi! Det er bare å glede seg!

Kjøp av nye klær er skadelig for miljøet, ettersom både produksjonen og transporten er forurensende og krever mye ressurser. For hver kilo med klær vi bytter i stedet for å kjøpe nytt, kan vi spare hele 4 000 liter vann, 3 kilo kjemikalier og 28 kilo CO2-ekvivalenter.

Vi ønsker å bidra til økt miljøbevissthet hos befolkningen gjennom klesbytting.

Lørdag 10. juni på selveste Haldendagen kan du gi andre glede av dine gamle plagg, samtidig som du selv kan oppdatere garderoben på en miljøvennlig måte. Ta med deg rene og pene plagg som du ikke bruker lenger, og bytt de til noe annet.

For de som ønsker å levere klær før arrangementet starter, holder vi åpent dagen før fra 19:00 til 20:00 i lokalet.

Vi deler under arrangementet ut bonger hvor vi skriver på det antall klær dere har levert, og deretter er det fritt fram for å finne «bytteklær»!
(I Halden har vi ikke satt noe maks antall plagg man kan levere, men alle klær må være RENE OG PENE).

I tillegg til klær tar vi også imot sko og hatter, til glede for alle sko- og hatteglade haldensere 🙂

Klesbyttedagen er en del av Naturvernforbundets satsing på å ta vare på det man har. Les mer her: