• Agder

Skjermbilde(3)

Innspill til kommunedelplan for havneområde nord – Kongsgård – Vige

Intensjonen med dette omfattende reguleringsarbeidet er å utvikle ei framtidsrettet havn for Kristiansand. Høringsforslaget innebærer flytting og utvikling av kai og containerterminal til Kongsgård – Vige. Det vil legge beslag på store arealer, ca 0,5 km2 og redusere miljøkvaliteten dramatisk for tilstøtende boligområder på begge sider av Topdalsfjorden (Kongsgård – Søm).

Vannscootere - hvor er verdikonservative høyrepolitikere ?

30.04.2017 | Sist oppdatert: 30.04.2017

I hele Naturvernforbundets 103 årige historie har det å beskytte natur vært organisasjonens viktige oppgave. Ofte sammen med andre organisasjoner og folkelig engasjement har vi landet over engasjert seg for å beskytte naturverdier av mange slag. I dette arbeidet har vi møtt og hatt felles interesse med verdikonservative mennesker.

39_ill_fvn

Innstill arbeidet med ny E39

13.03.2017 | Sist oppdatert: 13.03.2017

Dette synspunktet sto på trykk i Fædrelandsvennen 4. mars 2017. Her hargumenter fagrådgiver Holger Schlaupitz i Naturvernforbundet og Naturvernforbundt i Vest-Agder at arbeidet med E39 må stoppes.