Folkefest For Fjorden i Kvalsund – Program

Naturvernforbundet inviterer til jubileumsmarkering og miljøfestival i Kvalsund, Vest-Finnmark, 20. – 22. juni 2014. Her kommer endelig program for arrangementet.

Over tre innholdsrike dager med konserter, kunstutstillinger, korteiste matopplevelser, debatter, foredrag, appeller og guidede turer til truet natur markerer vi motstand mot å bruke Repparfjorden som avfallsplass for gruveindustrien. Og tar kampen for rein mat fra rein natur.

Fredag 20 Juni kl. 19. åpner Mari Boine den musikalske delen av festivalen sammen med Irene Persen og Marion Palmer

Lørdag 21 Juni blir det Folkefest i samarbeid med Natur og Ungdom som legger sin aksjonscamp til Kvalsund samme helg. Musikalske innslag ved bl.a. visesanger Ivar Thomassen og på kvelden fjordfest med kysttrubadurene og folkemusikerne i Boknakaran fra kl. 21.

Søndag 22 Juni arrangeres det naturgledeturer m lokalkjent guide i truet Finnmarksnatur. Nussir/Ulveryggen, fugleliv /økologi i strandkanten og et besøk i Repparfjordelva.

For reisetips / behov for overnatting : gj@naturvernforbundet.no

Mer detaljert program kan du lese her.