• Finnmark

Høringssvar utslippstillatelse Grieg Seafood

Naturvernforbundet i Vest-Finnmark og Naturvernforbundet i Finnmark har avgitt høringssvar til Fylkesmannen i Finnmark vedrørende Griegs søknad om utslippstillatelse til slakteriet på Simanes. Vi ønsker ikke at Grieg Seafood skal belønnes for å ha drevet uten utslippstillatelse i flere tiår. Vi går i mot å gi Grieg utslippstilllatelse for produksjon av 40 000 tonn sløyd oppdrettslaks på Simanes. Nedenfor finner du høringsvaret.

Img_7069

Vindkraft er ingen mirakelkur

Kristoffer Rypdal går i Nordlys 06.06. til angrep på Naturvernforbundet, fordi vi går mot de gigantiske vindkraftplanene i Finnmark. Dette er etter hans oppfatning på linje med Trump, som vil skrote Parisavtalen.

Boaro2

Kurstilbud i Guovdageaidnu – oppdatering

Forprosjektet for natursenter i Guovdageaidnu og Naturvernforbundet i Ávjovárri arrangerer ei rekke kurs i perioden mai-august 2017. Kursa er åpne for alle, men du må melde deg på på forhånd. Her er informasjon om gjenstående kurs. Merk at noen datoer er endra fra tidligere plan.