Takk for flott landsmøte på Hamar!

Naturvernforbundets landsmøte gikk av stabelen på Hamar 22.–24. april. Det ble tid til både viktige debatter, utflukt til Lågendeltaet naturreservat, lørdagsdans og nye bekjentskaper.

Som nytt fylkeslag var det en stor glede for Naturvernforbundet i Innlandet å kunne invitere hele Naturvernforbundet «hjem» til oss. Landsmøtets kjernesak var planene om ny, firefelt E6 gjennom Lågendeltaet naturreservat. Vi fikk vist fram verneverdiene i Lågendeltaet, og vi fikk støtte fra mange som jobber med lignende saker andre steder i Norge.

Fylkesleder Ole Midthun mener at dette betyr svært mye for oss. Han hygget seg som landsmøtevertskap.

– Jeg er veldig glad for endelig å kunne samles fysisk og utvikle politikk sammen med alle disse kunnskapsrike menneskene. Det har vært et stort savn, og jeg går fra landsmøtet med en svær dose ny inspirasjon, sa Midthun etter landsmøtet.

Mandag etter landsmøtet kunngjorde Statsforvalteren i Innlandet sitt vedtak om å gi Nye Veier dispensasjon for å bygge firefelts bru med fartsgrense 110 km/t gjennom Lågendeltaet naturreservat. Det vil ikke Truls Gulowsen og Naturvernforbundet akseptere.

Her er noen smakebiter fra landsmøtehelga.

Salen er klar for de store spørsmålene.

Snart framme på Haavemoen gård ved Lågendeltaet naturreservat.

Til gards.

Mye nytt å lære på tunet.

Knut Marius Myrvold fra NINA fortalte om fiskeøkologi i Lågendeltaet.

Klikk her og les mer om hva som skjedde på landsmøtet!