Med natur på programmet: Hva mener altapartiene om natur, klima og miljø?

Om paneldebatt den 15. juni 2023 i regi av Besteforeldrenes klimaaksjon, Finnmark natur og ungdom, Stillalaget-Naturvernforbundet og Framtiden i våre hender Alta

I september er det lokalvalg! Hva mener egentlig altapartiene om kommunens grønne framtid?

Programmet starter med korte faginnlegg hvor kveldens tre hovedtemaer presenteres: Motorkultur, arealbruk og naturmangfold lokalt.

Etter innleggene vil de lokale partiene presentere kort hva de ser som viktigst i den lokale klima-, miljø- og naturvern-politikken. Det åpnes for at publikum kan komme med spørsmål til partiene.

Innlegg

• Gjermund Pleym Wik: Bil-, sykkel- og skibyen Alta
  • Atle Skjørestad: Vern av natur lokalt
  • Kjell Derås: Fjellreven – Norges første klimaflyktning?

Vel møtt i Auditorium 1042 på UiT i Alta!

Arrangementet er i regi av Besteforeldrenes klimaaksjon, Finnmark natur og ungdom, Stillalaget-Naturvernforbundet og Framtiden i våre hender Alta (Facebook)

Mediaomtale før og etter paneldebatten

Altaposten 10.06.
Ønsker natur og klima inn i kommunevalget: – Vi er en liten kommune, men har et stort ansvar – altaposten.no