06.apr 2024

Hva: Tur
Når: 06.apr, kl. 15:00 – 17:00
Hvor: Eidsvika

Barnas Turlag Askøy, Miljøagentene og Naturvernforbundet Hordaland inviterer til nasjonal sjømat i fjæren-dag lørdag 6. april.

Ingvild Sundal Joys

OBS: Det er for øyeblikket ingen ledige plasser på dette arrangementet. Du kan sette deg på venteliste ved å fylle ut skjemaet i lenken nedenfor. Du vil da får en epost når en plass blir ledig slik at du kan fullføre registreringen.

Bli med i fjæren hvor vi lærer mer om artene som finnes der; alger, snegler, krabber og alt i mellom, og hvordan de kan høstes, sankes, og spises! Vi har med fagfolk og biologer som kan fortelle mye om livet i fjæren.

Tør du å smake på kråkeboller, kokte strandsnegler eller chips laget av tare? Bli med oss og prøv! Turen er spesielt tiltenkt barn i følge med voksen.

Arrangementet krever påmelding, da det er begrenset med plass i Eidsvika. Vi har kun plass til 30 påmeldte. Så vær tidlig ute med å melde deg på. Du trenger ikke være medlem i DNT, Naturvernforbundet eller Miljøagentene for å delta, og arrangementet er gratis. Du trenger ikke å fylle ut feltet «medlemsnummer» i påmeldingsskjema.

HVOR: Eidsviken på Askøy. Turleder møter dere kl 14.45 ved krysset/rundkjøringen skiftesvikvegen-Marihaugen.

NÅR? Oppmøte 14.45. turen over heien til Eidsvika tar 10 – 15 minutter. Dersom du kommer senere følger du bare stien ved siden av Pøylo over heien til Eidsvika. Ta kontakt med turleder dersom du har spørsmål eller det er vanskelig å finne frem.

Vi møtes her: https://maps.app.goo.gl/jTKZo8bHu6wSggas5

VIKTIG: Kle dere etter været, ta på støvler da det er vått i området. Voksne er ansvarlig for egne barn. Ta gjerne med bøtter, spader, fiskehåver ol. til barna så de kan få utforske fjæren.

TURLEDER: Solveig Hoem (Askøy turlag) Tlf: 95041022

OBS! Det er veldig begrensede parkeringsmuligheter. Vi oppfordrer derfor til å reise med kollektivtransport, sykle eller gå. Dersom du tar bilen oppfordrer vi til mest mulig samkjøring.

Det går buss fra Kleppestø (nr 491) kl 14.30, som er i Marikoven kl 14.48. Vi venter på dere som tar denne bussen.