• Hordfast er et tapsprosjekt for klima og natur

Statens vegvesen har laget en rapport der de påstår at det er bedre for klimaet å bygge motorveiprosjektet Hordfast enn å fortsette med dagens trase og bruke elektriske ferger. Der tar de grundig feil!

• Bli med å set kursen for 2022!

På årsmøtet 12. mars kan du vera med å bestemma kva saker fylkeslaget skal prioritera i år. Bli med og få fokus på di hjartesak!

• Bygg Bybane til Åsane! Nå!

Ka vil vi ha? Bybane!  Når vil vi ha han? No!  Kor vil vi ha han? Sandviken! Åsane!

• Stans Hordfast

Lag nasjonalpark - ikke motorvei!

• Bli frivillig

Våre frivillige er hjertet i organisasjonen vår. De har engasjert seg i saker som E39, bybane, vannkraftutbygging og energismarte bygg.

• Hordaland

20842970908_9bb1652f25_k
Om dilemmaer og veivalg

Medlemsmøte: Gode, grønne Bergen - hvordan når vi dit?

08.04.2022 | Sist oppdatert: 08.04.2022

Mandag 2. mai kl. 19:00 blir det medlemsmøte i Naturvernforbundet Hordaland på Det Grønne Loftet med tema Gode, Grønne Bergen – hvordan når vi dit. Møtet er for medlemmer, om du ikke er medlem kan du ordne medlemskap i døren.

Lygra(1)
Påmeldingsfrist 29. mars!

Bli med på naturvernhelg på Lygra 1.-3. april!

24.03.2022 | Sist oppdatert: 28.03.2022

Kjære tillitsvalde, frivillige og tilsette! Endeleg kan me reisa til Lygra att, og ta opp att vår årlege tradisjon med vårsamling mellom idylliske kystlyngheier. Det vert vandring i lyngheia, fagleg påfyll om klimarapport, god mat, god stemning, kjekke folk - og kanskje fulgesafari og bading, for dei som vil? Velkomne til Lygra!