Vil din klasse lage en blomstereng?

I Oppdrag Blomstereng lærer elevene om bærekraft i praksis.

Oppdrag Blomstereng er et skoleprosjekt som forvandler tomme gressplener til blomsterenger der humler og bier kan spise og kose seg. Skoleelever sanker frø fra lokale villblomster, som de lager blomstereng av. Nå vil vi ha med skoleklasser i Bergen til å gjennomføre oppdraget! Meld din interesse!

Linda Løvheim

Vil du bidra til å etablere flere blomsterenger i Vestland?

Skoleklasser i Bergen har tatt oppdraget. Nå ønsker vi å utvide til hele fylket, men da trenger vi hjelp av frivillige. Vil du være med å finne egnede plasser for blomsterenger og følge opp skolene? Vi gir nødvendig opplæring.

Varierte arbeidsformer og praktisk uteskole

Du melder på klassen din, og så får dere hjelp og veiledning til å fullføre oppdraget. Elevene skal få lære om pollinatorenes viktige rolle og hva de trenger for å leve. Klassen vil få gode muligheter til å utforske, samle data og gjøre mange oppdagelser om naturen og verden vi lever i. De vil også oppdage at de kan påvirke den!

oppdragblomstereng.no finner dere ressurser som leder dere fra start til mål. Der finner du bakgrunnsstoff og oppgaver tilpasset ulike aldre, tegneserier, plakater og illustrasjoner.

Oppdrag Blomstereng er utviklet av en pedagog, en biolog og en designer med ekspertise på bærekraftig utvikling.

Spørsmål?

Jeanette Tennebekk