Vil hjelpe ungdom å ta gode reisevalg

Nesten en tredjedel av de som låner elsykkel i en uke gjennom provekjore.no endrer reisevaner. Nå vil Naturvernforbundet Hordaland satse på ungdom. Les omtalen av prosjektet i Bergens Tidende 11. august 2016.

Våre byer, samfunnet og naturen har mye igjen for at færre velger bil til jobben. Prosjektet Prøvekjøre elsykkel vil synliggjøre at det finnes mange måter å reise fra A til B. Elsykkel er et slikt alternativ. Men det er vanskelig å vite hvor godt elsykkel fungerer som et alternativ til bil før man har prøvd det. På provekjore.no kan du gjøre nettopp det.

Les hele omtalen i Bergens Tidende om hvordan Prøvekjøre elsykkel ønsker å få støtte til å kunne satse sterkere på ungdom.

Vil du at flere skal reise bærekraftig i din bedrift? Bli prøvekjørepartner! Kontakt oss på provekjore@naturvernforbundet.no

Noen av resultatene kan du lese om i NaturVest #4 2015 og rapporten Resultater 2015

———

Prosjektet Prøvekjøre elsykkel

– Et prosjekt som synliggjør bærekraftig transport gjennom å gi bilister egne erfaringer, rollemodeller og informasjon.
– Drives av Naturvernforbundet Hordaland.
– Får støtte fra Bergen kommune, Helse Bergen, Helsedirektoratet og Hordaland fylkeskommune.
– Får hjelp fra BoA Sykler, G-Sport Bergen Storsenter, G-Sport Laguneparken, Horten Sykkelsport og Stians Sport.
– Tilbyr ukes prøvekjøring av elsykkel på provekjore.no