05.jun 2024

Hva: Naturlig onsdag-møte
Når: 05.jun, kl. 19:00 – 20:00
Hvor: Litteraturhuset i Bergen

Foredrag, spørsmål og samtale.

hordfast verreIllustrasjon: Adele Jaunn

Hordfast er et monstermotorveiprosjekt, som vil ødelegge myr og kystlandskap, og gi økende biltrafikk og utslipp. Vi har jobbet i flere år mot dette prosjektet. Kom og hør vår leder, Tom Skauge, fortelle om Hordfast, natur og miljø. Det blir spørsmål og samtale etter foredraget.

Tom Skauge er leder i Naturvernforbundet Hordaland, har lang fartstid innen politikk med åtte år i Bergen bystyre og fire år i fylkestinget som representant for SV. Han er førsteamanuensis ved Høgskolen på Vestlandet, og jobber med bl.a. grønt skifte – miljø, etikk og ledelse. Medlem av den nasjonale komite for agenda 2030 i høyere utdanningssektoren.

Gunvar Mikkelsen kommer også for å fortelle om arbeidet med å få stoppet motorveien fra Kolltveit til Ågotnes, og Postens planer om ny terminal.

Gunvar Mikkelsen er FNF-koordinator og har skrevet mange uttalelser i saker hvor natur står i fare for å bli nedbygget. Den største seieren nylig, er at Midtmarka i Øygarden ble reddet. Forum for natur og friluftsliv (FNF) Hordaland er et samarbeidsnettverk mellom natur- og friluftslivsorganisasjoner i Hordaland.

Alle interesserte er velkommen!

Arrangør: Besteforeldrenes klimaaksjon