07.apr 2024

Hva:
Når: 07.apr, kl. 13:00
Hvor: Sagstua, Skullerud

Bli med på fuglekassesnekring på Sagstua og hjelp småfuglene til et sted å bo.

Bli med på fuglekassesnekring på Sagstua og hjelp småfuglene til et sted å bo. [English below] Kanskje du kan få en fuglefamilie på besøk?

Vi stiller med materialer til fuglekassene, men ta gjerne med egen hammer om du har, så kan flere snekre samtidig. Vi snekrer ute, så ha med utetøy. Vi fyrer opp et bål, så du kan grille egne pølser eller noe annet du har med. Det blir mulig å kjøpe vafler og kaffe. Blir det kaldt kan vi varme oss litt inne på Sagstua.
Fuglekasser hjelper fuglene til å finne steder å by i by- og hageområder hvor det er færre naturlige redeplasser og bidrar til å bevare naturmangfoldet i byen.

Fuglekassesnekringen er er et samarbeid mellom Miljøprosjekt Ljanselva og Naturvernforbundet Oslo sør.

Information in english:
Join us at Sagstua in Skulleruddumpa to make nesting boxes for birds. We have all the materials and can help you get started. We will be outdoors, so dress according to the weather. There will be a fire where you can get warm and you are welcome to bring your own food for a bonfire barbeque. We also sell norwegian waffels and coffe. The activity is open for all free off charge. Welcome!

Det er ikke påmelding, men spørsmål kan sendes på mail til: Oslosor@naturvernforbundet.no