06.mai 2024

Hva:
Når: 06.mai, kl. 18:00
Hvor: Ljabru Hovedgård

Bli med på vandring langs Ljanselva mens vi lytter etter fugler. Våren er den beste tida for å høre fuglene synge

For alle fugleinteresserte. En eventyrlig vandring langs Ljanselva, der vi lytter etter ulike fuglesanger. English information below.

Vi starter ved busstoppen på Ljabru hovedgård og går oppover langs Ljanselva til Sagstua ved Skullerud. Vi har noen kikkerter som kan lånes ut, men ta gjerne med din egen om du har. Erik Kagge er med som guide og lærer bort triks for kjenne igjen de ulike fuglene.
Det blir samling på Sagstua for fugleprat og mulighet for å kjøpe vafler og kaffe når vi vi kommer fram. Arrangementet er et samarbeid mellom Miljøprosjekt Ljanselva og Naturvernforbundet Oslo sør.

Buss 79 og 81 går til Ljabru Hovedgård, og vi møtes der stien starter rett ved bussholdeplassen.

Information in english:
Join us for a walk up the river Ljanselva from Ljabru hovedgård to Sagstua. Erik Kagge will guide the walk and teach you about the different birds singing in the forest as we walk. He will also share different tricks to remember the birds song. When we arrive Sagstua there is opportunity to sit down for a talk about birds and you can bye coffe and norwegian waffels. The walk is organised in cooperation between Miljøprosjekt Ljanselva and Naturvernforbundet Oslo sør.
Take bus no 79 og 81 to Ljabru Hovedgård. The walk starts on a path very close to the bus stop.

Ingen påmelding, men spørsmål kan sendes på mail til: Oslosor@naturvernforbundet.no