05.sep 2023

Hva: Høstpust
Når: 05.sep, kl. 12:00
Hvor: Bygdøy Sjøbad

Opplev en annerledes måte å gå på tur i Friluftslivets uke. La naturopplevelsen få førsteplass på turen.

Naturpust på Bygdøy. Paradisbukta. Høst 2022.Maria Andersen

Bli med på høstpust: en tur der naturmeditasjon og naturkunnskap møtes. Tirsdag 5. september inviterer Naturvernforbundet i Oslo og Akershus til høstpust på Bygdøy. Det blir naturkunnskap og naturmeditasjon. Naturmeditasjon er et viktig verktøy for å senke skuldrene og kan også gi en mer nærværende tilstedeværelse i møte med naturen. Dette kan gi en større naturopplevelse og bidra til psykisk velvære. Naturvernforbundet har lenge ønsket å bringe frem at friluftslivet og naturen ikke bare gir fysiske, men også psykiske fordeler for oss mennesker. Naturens grønne ikke-krevende tilstedeværelse, virker svært positivt på vår mentale helse, og det er derfor ekstra viktig å ta vare på naturen.

Turen ledes av naturcoach Susanne Genneper fra GetOut Coaching og Maria Andersen fra Naturvernforbundet. Dette arrangementet har begrenset antall plasser og krever derfor påmelding til: mariaa@naturvernforbundet.no