Studentenes ryddeaksjon

Samarbeidskampanje for økt bevissthet rundt forsøpling, forbruk og sirkulære systemer.

studentenes ryddeaksjon

Hva er Studentenes Ryddeaksjon?

Studentenes ryddeaksjon er en samarbeidskampanje hvor vi skal redusere forsøpling fra fadderuken, og øke studentenes bevissthet rundt forsøpling, forbruk og sirkulære systemer. Vi inviterer også studenter til egne ryddeaksjoner, og oppfordrer deg til å gjøre det samme! Kampanjemateriellet kan lastes ned og brukes av alle som vil sette fokus på dette på sitt studiested.

Kampanjen er utarbeidet i samarbeid av Naturvernforbundet Hordaland, Bærekraftspilotene UiB og Sammen Bergen. Design av Ylva Lilledal.

Slik lager du ryddeaksjon på ditt studiested!

Student og opptatt av å etterlate deg studiebyen like fin som før? Vi gir deg en steg for steg-oppskrift på hvordan du lager ryddeaksjon!

Ryddeaksjon i Bergen

I Bergen ble det arrangert ryddeaksjon etter fadderuken både i 2022 og 2023. Se bildene under, kanskje blir du inspirert til å få til det samme på ditt studiested?

Studenter rydder plast i en park

Studentlaget vårt i Bergen

Er du glad i naturvern og gira på å bli kjent med andre naturglade studenter? Da kan du bli med i Naturvernstudentene Bergen! Bli med i Facebookgruppen for aktive medlemmer for å få med deg det som skjer, eller følg med på Instagram @naturvernstudentene_bergen

Støttespillere i Plastjakten