Gjennom eventyrskog til Frønsvollen

Transport: T-banen til Frognerseteren, eller bil til «Sporten» –  den innerste parkeringsplassen ved Frognerseteren.

Fra T-banen går man ned turveien til parkeringsplassen, deretter videre gjennom veibom og ca 350 meter langs turveien mot Tryvannsstua. Her tar det av skiløype og kjerrevei ned til høyre. Følg denne 50 meter. Bruk øynene, for her starter eventyskogstien til Frønsvollen, merket med stamme-avkapp med Naturvernforbundets logo. Stien går parallelt med turveien et stykke, går ned en bratt kneik, der den krysser en av de gamle femmils-traséene i Holmenkollen og fortsetter fram til Heggehullet, der vi må innpå veien de siste 100 meterne. På den andre siden av den store bilveien går det opp en traktorvei, og 30 meter opp i denne tar stien til Frønsvollen av, bratt opp til høyre. Gjennom en spennende ur, opp en hemmelig sti og inn på den gamle setervollen, som en gang tilhørte Sten gård, senere Frøen og nå leies av Naturvernforbundet. På vollen ligger også hytta til verdens eldste skiklubb, Christiania skiklubb. På søndager i barmarkssesongen er det mulig å få seg en kaffekopp og en Markaprat på tunet eller i Frønsstallen. Og hele sommeren går det kyr på beite på de gamle setervollene.

Frønsvollen kan leies til overnatting av NOAs medlemmer. Fantastisk utgangspunkt for turer i de fredede eventyrskogene på Frønsvollsmyrene og i Skjennungsåsen.