Naturvernforbundet har mottatt Asker Venstres miljøpris for 2014

NiA får miljøprisen «fordi de i mange år har vært en pådriver for en bærekraftig utvikling av kommunen»

Prisen ble overrakt på Venstres sommerfest i juni, og vi ble berømmet for vårt arbeide med kollektivtraffikk, utbyggingsmønster og arbeid for grønne lunger. Det ble også nevnt våre uttalelser til kommuneplanen og andre saker, samt arbeidet for miljøvennlig transport. Vestre mente vi var en sprek og oppegående 100 års jubilant ,og ønsket oss lykke til med arbeidet videre.

Vi tror denne prisen er et resultat av jevnt og målrettet arbeid gjennom mange år, og vi ser fram til fortsatt kontakt med Venstre og andre politiske partier i Asker som jobber for de samme sakene som Naturvernforbundet.

Prisen er litografiet «Mot målet» av den kjente Asker-kunstneren Egil A. Egebakken.