Bli stallvakt på Frønsvollen!

På en høyde ca 2 km fra Frognerseteren, ligger idylliske Frønsvollen – seteren som NOA leier av Oslo kommune. Stedet er barnevennlig og lett å komme til både via grusvei og sti. Her kan du bo gratis en helg!

I våningshuset finnes kjøkken og bad med innlagt vann, romslig soverom med 4 senger + en reiseseng for små barn, samt hyggelig stue med sitteplass til 10 personer og ytterligere en sengeplass.

Foruten våningshuset, hører blant annet en låve til tunet. I den laftede delen av låven, «Stallen», har NOA innstallert ildsted, en liten kjøkkenkrok, bord og benker, informasjonstavle og prosjektor. Lokalet brukes både til møtevirksomhet, og som møteplass for NOAs medlemmer og øvrige Markabrukere. NOA har gjennom de siste årene bygget opp Frønsvollen til å bli «NOAs Markasenter» – en fin møteplass for turfolket, og et fint sted å formidle ut NOAs aktiviteter og arbeid.

Stallen holdes åpen av «stallvakter» de fleste helger i barmarksesongen (1.mai – 30.november). Turfolket kan sitte ned og få en kopp varm drikke til matpakken, og samtidig bli litt kjent med NOAs arbeid og virke. Stallvakttjenesten utføres på frivillig basis av NOAs medlemmer.

Som stallvakt holder man stallen åpen noen timer midt på dagen i helgene, fyrer i ovnen dersom kjølig vær, sørger for varmt vann til kaffe, te og toddy, og slår av en prat med dem som kommer innom. To stallvakter disponerer Frønsvollen gratis fra fredag kl.17 til søndag kl.17. Dersom det er flere voksne i turfølget, betaler disse kun kr.100 pr natt. Barn bor gratis. For mer informasjon om stallvakttjenesten og for booking av opphold, ta kontakt med Elen på tlf.: 22 38 35 20 eller e-post: elen@noa.no

Frønsvollen er populær blant NOAs medlemmer! Første mann til mølla!