Gry Thune Young fikk miljøvernprisen 2022

Miljøvernprisen 2022 ble tildelt leder i Bekkestua Vel, Gry Thune Young på årsmøtet til Naturvernforbundet i Bærum.

Gry Thune Young og Kari Balke Øiseth

Miljøvernprisen 2022 ble tildelt leder i Bekkestua Vel, Gry Thune Young på årsmøtet til Naturvernforbundet i Bærum tirsdag 7. mars.

Gry fikk prisen for sitt utrettelige arbeid for å bevare grønne lunger på Bekkestua. Hun har arbeidet i mange år for å ta vare på dyrket mark, skogholt og trær – og for å åpne bekkene i området. Det har ikke vært lett i et utbyggingsområde som Bekkestua. Uten henne hadde området blitt enda gråere.

– Prisen går til en person som er opptatt av et tema vi også er svært opptatt av, nemlig de grønne lungene. Grønne lunger gir naturmangfold. Grønne lunger gir folkehelse, sa styreleder Kari Balke Øiseth på årsmøtet.

Hun overrakte prisvinneren blomster og en bolle designet av glasskunstner Vidar Koksvik på Bærums Verk.

Les hele juryens begrunnelse her