La naturen gå i arv

En testamentarisk gave til Naturvernforbundet i Oslo og Akershus er en investering i neste generasjons livskvalitet, og vi takker deg for at du vurderer dette.

Med ditt testamente kan du gjøre en forskjell, ved å bidra til å bevare de samme naturverdiene du selv har fått glede av for kommende generasjoner.

I hvilke skoger ferdes du da du forstod at verden var mye større enn deg selv? I hvilken park satt du da du innså at sommeren varer litt lenger når man er forelsket, og i hvilken bukt stod du med saltvann til knærne da solen stod på halv tolv og fjorden ikke kunne bli vakrere?

Naturverdier og opplevelsesverdier går hånd i hånd, og siden 1914 har Naturvernforbundet i Oslo og Akershus jobbet for å bevare biologisk mangfold og opplevelsesverdier i Marka, byen og fjorden.

bekk i marka

Hvis du ønsker at noe av det du etterlater deg skal være et bidrag til dette arbeidet, kan du skrive et testamente. Flere ønsker å testamentere bort mindre enkeltbeløp, mens noen velger å gi større summer. Man kan testamentere bort løsøre, fast eiendom så vel som penger og verdipapirer.

Naturvernforbundet i Oslo og Akershus har stor respekt for den tillit som blir vist oss ved at verdier som er opparbeidet gjennom et langt liv blir etterlatt oss. Dersom du er usikker eller har spørsmål angående det å skulle gi en testamentarisk gave til Naturvernforbundet i Oslo og Akershus, kan du ta kontakt med oss på telefon 22 38 35 20.

Det gode testament

Naturvernforbundet deltar i samarbeid med 36 medlemmer av Norges Innsamlingsråd der vi jobber for økt bevisstgjøring om arv og testamentariske gaver. På nettsiden detgodetestament.no kan du lese mer om arv og testamentariske gaver.