Naturvernforbundet i Bærum – årsmøte og foredrag om naturrestaurering

Naturvernforbundet i Bærum holdt årsmøte på Bekkestua bibliotek tirsdag 5. mars.

Dame presentererBente Tovik
Astrid Brekke Skrindo holdt foredrag om naturrestaurering

Årsmøtet gjenvalgte Kari Balke Øiseth som leder og Bente Tovik som nestleder. Styret består ellers av Morten Bergan, Kristin Bjartnes (ny), Helle Frodahl, Bruce Hackett (ny), Halvor Igesund, Finn Otto Kvillum, Sunniva Schjetne og Tomas Westly.

Etter årsmøtet holdt Astrid Brekke Skrindo, forsker i NINA, et interessant foredrag om naturrestaurering. Restaurering er et omfattende og litt komplisert begrep, men Astrid klarte å presentere dette på en forståelig og engasjerende måte. Hun ga også flere eksempler på vellykkede restaureringsprosjekter i Bærum.

Ca 110 naturvenner hadde tatt turen til Bekkestua for å høre foredraget, og det var mange spørsmål etter presentasjonen.

Erik Bøe (V), leder i Bærum kommunes hovedutvalg for klima, miljø og utvikling (KLIMU) var også tilstede og ga sine kommentarer etter foredraget. Bøe forteller at begrepet naturrestaurering er ukjent for mange, men at kommunens arbeid med bekkeåpninger er et konkret eksempel, som blir godt forstått og verdsatt av allmennheten.

Astrid Brekke Skrindo holder foredrag om naturrestaureringBente Tovik
Astrid Brekke Skrindo holder foredrag om naturrestaurering
Stort publikumsoppmøte på Bekkestua bibiotekBente Tovik
Stort publikumsoppmøte på Bekkestua bibiotek