#Reddetdyr-kampanjen ruller innover nabolaget vårt

For tre år siden ble kampanjen startet i Groruddalen, og siden har den rullet nedover helt mot hvaler i Fredrikstad. Det ble startet et samarbeid mellom Astrid Kjellevold og Karina Sætersdal Nilssen på Ellingsrud i Oslo i 2019.

Prosjektet har mottat midler fra Klima og Miljødepartementet og Naturvernforbundet Oslo Nord.

Nå fremover skal seks sneipekasser henges opp i nærområdet. Det vil bli aksjonsdag for #snusogsneipfrittnabolag søndag 8. mai ved Fagerborg Kirke hvor vi henger opp noen av kassene. Ta kontakt dersom du kan hjelpe til med å henge de opp.

Miljøagentene Adamstuen og Bislett og Grønn Gruppe i Fagerborg menighet vil stille opp på aksjonsdagen også, som er arrangert av Grønn Gruppe. De ønsker også alle medlemmer i Naturvernforbundet velkommen! Hold av søndag 8. mai, tidspunkt blir annonsert senere.

Dette blir et realt samarbeid mellom alle som vil ha renere gater, og et bedre miljø i vårt nærmiljø.

Prosjektet har en egen facebook side og en arbeidsgruppe.

Kontaktperson: Karina SN på mob: 41352444

Det finnes en egen presentasjon av prosjektet som vi sender ut til de som er interesserte.

Ta kontakt på snusogsneipfritt@gmail.com