Støtt TV-aksjonen for WWFs bekjempelse av plast i havet

I tillegg til å være jordens største karbonlager, er verdenshavene også hjem til hundre tusener av arter som skaper et av verdens viktigste økosystemer.

Men truslene for artsmangfoldet her er mange. Fiskene og dyrene som lever i havet kjemper mot forurensing fra gass- og oljeutvinning, overfiske, oppvarming, og det stopper ikke der; hvert eneste år havner over åtte millioner tonn plastsøppel i havet, og over 80 % av dette, kommer fra land. Dette er dårlige nyheter, men det betyr også at vi kan gjøre noe!

I år har TV-aksjonen NRK bestemt seg for å sette fokus på plastforsøpling i havet og hvordan vi kan motarbeide det ved å støtte WWFs vanvittig gode arbeid på nettopp denne fronten.

At donasjonene går til en så viktig miljøsak er Naturvernforbundet kjempeglade for, og derfor bidrar NOA i år!

Naturvernforbundet Oslo Øst har opprettet en TV-aksjonsbøsse på Spleis, og vi ønsker å oppfordre alle naturvernvenner som har mulighet til å støtte årets aksjon for et renere hav og en friskere planet.