Gi en reparasjon i gave

Kjøp Reparasjonsgavekortet, så får ting lengre levetid.

Reparasjonsgavekortet gjør lett å gi en reparasjon i gave. Du kjøper gavekortet på nett eller om du ser oss på stand. Du mottar gavekortet digitalt eller i fysisk format, som du så kan gi videre til en heldig person. Vedkommende løser så Reparasjonsgavekortet inn hos en av våre reparatører som er med i ordningen.

Når du gir et Reparasjonsgavekort kan flere få reparert sine favoritter. Det kan være yndlingsjakka, de gode skoene som var blitt så slitt, sykkelen som skulle trengt en sjekk og mobiltelefonen med knust skjerm. Ofte tar man seg verken tid eller råd til å reparere, tilpasse eller vedlikeholde, men med Reparasjonsgavekortet får en profesjonell reparatør gjort jobben.

Hvis du gir en reparasjon i gave, gir du samtidig ting et lengre liv. Et Reparasjonsgavekort er garantert en av årets mest miljøvennlige gaver!

Hvor kan jeg bruke Reparasjonsgavekortet?

Du velger hvor stor verdi du vil gavekortet skal ha (250, 500, 750 eller valgfritt beløp) og betaler for det. Mottakeren av gaven bruker det hos en av reparatørene som er med i ordningen. Reparasjonsgavekortet kan brukes i Bergensområdet hos reparatører som er med i ordningen.

I Bergen kommer det stadig med flere reparatører! Hvis du kjenner noen som burde være på listen, så tips dem om prosjektet vårt! Vi har med fagfolk som kan reparere en mengde ting:

• Klær
  • Sko
  • Møbler
  • Mobiltelefon
  • Data og nettbrett
  • Hvitevarer og apparater
  • Sykler

Idealistisk prosjekt

Arbeidet med Reparasjonsgavekortet er 100% idealistisk. Vi utviklet det gjennom prosjektet «Ta vare på det du har». Formålet er å bidra til at tingene våre får lengre levetid. Vi ønsker også at vi som samfunn skal ha kunnskap om reparasjon, og at det skal være mulig å levere inn ting til reparasjon. Vi vil støtte og styrke det viktige arbeidet reparatørene gjør! Derfor går hele gavekortets verdi uavkortet til reparatøren du velger å bruke.

Artikler om reparasjon og forbruk