Vann oslo sør

Nøklevann i Østmarka.

Naturvernforbundet Oslo Sør

I Oslo sør har både Naturvernforbundet og Miljøagentene lokallag. Vi jobber for at Oslo skal bli en mer miljøvennlig by og har mange aktiviteter sammen.

Artikkelen ble sist oppdatert: 28.03.2015

Ulsrud høy

Bli med på våre aktiviteter i 2022

Bli med på fuglekasssnekring, fuglesangtur eller slåttonn. Har du forslag til sykkeltiltak i nærområdene eller er det en viktig miljøsak i ditt nærområde? Bli med på noe av det som skjer i Naturvernforbundet Oslo sør. Naturvernforbundet Oslo sør har planlagt flere aktiviteter for året og vi vil gjerne ha med deg. Kom og delta på et av våre arrangementer og ta kontakt om du har lyst til hjelpe til med noe praktisk eller engasjere deg mer i en sak. Med flere frivillige kan vi gjøre mer for miljøet og naturen sammen.

Håpnes_Dyrespor_skiss3_turkis

Årsmøte 2022

Årsmøtet er åpent for alle medlemmer i Naturvernforbundet Oslo sør (Østensjø, Nordstrand og Søndre Nordstrand). Du kan høre mer om hva vi jobber med og kanskje finner du noe du vil engasjere deg i? Vi starter møtet med en innledning om dyrespor og andre tegn etter dyr i naturen.

Småfugler

Årsmøte 2021

17.03.2021 | Sist oppdatert: 07.04.2021

Årsmøtet er åpent for alle medlemmer i Naturvernforbundet Oslo sør (Østensjø, Nordstrand og Søndre Nordstrand). Du kan høre mer om hva vi jobber med og vi starter møtet med et lynkurs i hvordan du kjenner igjen de vanligste småfulgene?

Fuglesangtur2019

Bli med på våre aktiviteter i 2020

Bli med på fuglekasssnekring eller fuglesangtur eller slåttonn. Har du forslag til sykkeltiltak i nærområdene? Bli med på noe av det som skjer i Naturvernforbundet Oslo sør.

Slatteeng2019

Årsmøte NNV Oslo sør 2020

Årsmøtet er åpent for alle medlemmer i Naturvernforbundet Oslo sør (Østensjø, Nordstrand og Søndre Nordstrand). Du kan høre mer om hva vi jobber med og vi starter møtet med en innledning om hvordan og hvorfor vi kan ta vare på blomsterenger i byen. Biolog Siri Khalsa fra Monark innleder om temaet og hva betyr slåtteenger for det biologiske mangefoldet?

Fuglesangtur

Bli med på våre aktiviteter i 2019

Bli med på fuglekasssnekring eller fuglesangtur, skogstur eller slåttonn. Har du forslag til sykkeltiltak i nærområdene? Bli med på noe av det som skjer i Naturvernforbundet Oslo sør

Forside klamstrategi(1)

Årsmøte NNV Oslo sør 2019

Årsmøtet er åpent for alle medlemmer i naturvernforbundet Oslo sør (Østensjø, Nordstrand og Søndre Nordstrand). Du kan høre mer om hva vi jobber med og vi starter møtet med en innledning fra Klimaetaten, om hva vi må gjøre for å nå klimamålene til Oslo i 2030.

Oslo sør

Årsmøte NNV Oslo sør 2018

Årsmøtet er åpent for alle medlemmer i Naturvernforbundet og er en mulighet til å høre mer om hva vi jobber med og ta opp miljøsaker i vårt område som du er opptatt av.