Vann oslo sør

Nøklevann i Østmarka.

Naturvernforbundet Oslo Sør

I Oslo sør har både Naturvernforbundet og Miljøagentene lokallag. Vi jobber for at Oslo skal bli en mer miljøvennlig by og har mange aktiviteter sammen.

Artikkelen ble sist oppdatert: 28.03.2015

Småfugler

Årsmøte 2021

17.03.2021 | Sist oppdatert: 07.04.2021

Årsmøtet er åpent for alle medlemmer i Naturvernforbundet Oslo sør (Østensjø, Nordstrand og Søndre Nordstrand). Du kan høre mer om hva vi jobber med og vi starter møtet med et lynkurs i hvordan du kjenner igjen de vanligste småfulgene?

Fuglesangtur2019

Bli med på våre aktiviteter i 2020

Bli med på fuglekasssnekring eller fuglesangtur eller slåttonn. Har du forslag til sykkeltiltak i nærområdene? Bli med på noe av det som skjer i Naturvernforbundet Oslo sør.

Slatteeng2019

Årsmøte NNV Oslo sør 2020

Årsmøtet er åpent for alle medlemmer i Naturvernforbundet Oslo sør (Østensjø, Nordstrand og Søndre Nordstrand). Du kan høre mer om hva vi jobber med og vi starter møtet med en innledning om hvordan og hvorfor vi kan ta vare på blomsterenger i byen. Biolog Siri Khalsa fra Monark innleder om temaet og hva betyr slåtteenger for det biologiske mangefoldet?

Fuglesangtur

Bli med på våre aktiviteter i 2019

Bli med på fuglekasssnekring eller fuglesangtur, skogstur eller slåttonn. Har du forslag til sykkeltiltak i nærområdene? Bli med på noe av det som skjer i Naturvernforbundet Oslo sør

Forside klamstrategi(1)

Årsmøte NNV Oslo sør 2019

Årsmøtet er åpent for alle medlemmer i naturvernforbundet Oslo sør (Østensjø, Nordstrand og Søndre Nordstrand). Du kan høre mer om hva vi jobber med og vi starter møtet med en innledning fra Klimaetaten, om hva vi må gjøre for å nå klimamålene til Oslo i 2030.

Oslo sør

Årsmøte NNV Oslo sør 2018

Årsmøtet er åpent for alle medlemmer i Naturvernforbundet og er en mulighet til å høre mer om hva vi jobber med og ta opp miljøsaker i vårt område som du er opptatt av.

Strandryddedag

Aktiviteter 2018

Bli med på fuglekasssnekring eller fuglesangtur, strandrydding eller slåttonn. Har du forslag til sykkeltiltak i nærområdene? Bli med på noe av det som skjer i Naturvernforbundet Oslo sør

Fryktelig strandsøppelbelastning i Ytre skjærgård, Frøya, Trøndelag Foto Per-Erik Schulze

Årsmøte 2017

Torsdag 16. februar avholder vi årsmøte for 2017 på Skullerudstua. Møtet starter med en innledning om forsøpling av verdens hav og hva vi kan gjøre med problemet. Under årsmøtet får du høre mer om hva lokallaget gjorde i 2016 og hva vi planlegger for i år. Møtet er åpent for alle. Årsmøtepapirer legges ut her.