• Stans Hordfast

Vi krever omkamp om monstervegprosjektet.

• Gode, grønne Bergen

Finn ut hvordan vi i Naturvernforbundet Hordaland mener at byen vår kan bli bedre for klima, natur og mennesker.

• Pøbelgrandugnad i Langeskogen

Slå et slag for biologisk mangfold i byen. Bli med å rydde vestamerikansk hemlokk i Langeskogen.

• Største klimademonstrasjon i Bergen nokon gong

Minst 3000 ungdommar fylte i dag Torgallmenningen i Bergen sentrum for å protestera mot manglande klimahandling frå politikarane.

• Bli frivillig

Våre frivillige er hjertet i organisasjonen vår. De har engasjert seg i saker som E39, bybane, vannkraftutbygging og energismarte bygg.

• Hordaland

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.

Honey bee(1)
Velkommen til Naturlig onsdag på Verdas Miljødag 5. juni kl. 19-21:

Kva betyr FNs naturpanel sin rapport for Noreg og Bergen?

10.05.2019

Naturen er i krise: 1 million artar står i fare for å døy ut på grunn av menneskeleg aktivitet. Aldri før har me øydelagt naturen i eit høgare tempo, og arealbruken vår er den klart viktigaste årsaka.