17.okt 2023

Frokostseminar

Kaffe og Klima banner

Påmelding Kaffe & Klima

Velkommen til Kaffe & Klima. En kaffeprat om klima og tiden vi lever i.
Name(Required)
Dersom du ønsker frokost må du melde deg på her.
Consent

Kaffe & Klima er på Union Blindern, i 2. etasje på Frederikkebygningen ved Universitetet i Oslo. Det er en serie med frokostmøter som peker frem mot FNs klimatoppmøte COP28, som arrangeres i Dubai i desember 2023.

ARRANGEMENTET BLIR OGSÅ STRØMMET – STRØMMINGEN BEGYNNER 9.15

For mer informasjon, gå inn på vårt Facebook-arrangement HER

• Hvordan påvirker klimaendringene vår livskvalitet og psykiske helse?
  • Hva er klimaangst. Og hva kan vi gjøre med det?

Denne sommeren har nyhetsbildet vært preget av ekstremvær verden over. Tusenvis av mennesker har blitt drept i dødelige branner, hetebølger, styrtregn og flom. Enda flere har fått ødelagt hjemmene sine, også i Norge. Dersom vi ikke kutter utslippene raskt, vil fremtiden bli enda verre. Noen reagerer på nyhetene med fornektelse, mens andre blir syke av bekymring. Hvordan påvirker egentlig klimakrisa helsa vår – og hva kan vi gjøre med det?

«Klimaangst er sunt!» uttalte psykolog Per Espen Stoknes til Dagbladet i juli. Nå har vi invitert ham som gjest til en sofasamtale hvor han kan utdype hvorfor han mener bekymring kan være bra. Stoknes er psykolog med doktorgrad i økonomi, og er direktør for senter for grønn vekst på BI.

Program:
09.00: Frokostservering
09.15: Sofasamtale med psykolog Per Espen Stoknes og Helga Lerkelund, fagrådgiver i Naturvernforbundet
09.40: Ettersnakk med Naturvernforbundet sitt studentlag
10.10: Program slutt

Dette arrangementet er del to av fire kaffeprater i forkant av FNs klimatoppmøte i Dubai i desember.