Den store klesbyttedagen utsettes

Naturvernforbundet utsetter Den store klesbyttedagen 28. mars på grunn av Corona-viruset av smittevernhensyn.

Folkehelseinstituttet oppfordrer til å avlyse eller utsette alle innendørsarrangementer med 500 eller flere personer, samt at alle offentlige arrangementer med mer enn 100 personer anbefales risikovurdering før gjennomføring. Naturvernforbundet antar at disse retningslinjene vil bli strammet inn ytterligere de neste dagene, og oppfordrer derfor alle arrangører til å utsette sine arrangementer.

Det vil bli lagt ut informasjon om ny dato, forhåpentligvis til høsten, så snart dette er koordinert internt. Vi oppfordrer alle påmeldte arrangører til å ta godt vare på materiellpakken, slik at de kan bruke den ved høstens arrangement.

Vårens klesbyttedagen lå an til å bli den største noen gang, og vi håper dere vil være med på å gjøre høstens til det samme, takk for innsatsen dere gjør!

Ta gjerne kontakt ved spørsmål.

Følg gjerne Den store klesbyttedagen på Facebook

Vedrørende Koronavirus og smittefare

Vi ber om at personer som kan tenkes å utgjøre en smittefare ikke deltar på klesbyttedager. Det vil si at du ikke skal delta dersom du har feber, hoste eller har vært eksponert for personer som er i karantene eller personer som er smittet.

Vi oppforderer alle arrangører til å følger myndighetene og kommunelegenes råd fra dag til dag. Og vi vil holde dere oppdatert om våre anbefalinger fortløpende.