Velkommen til landsmøte 2018!

Vi har gleden av å invitere til Naturvernforbundets landsmøte 2018. Landsmøtet finner sted helgen 20. - 22. april på Alstor Hotel i Stavanger.

Landsmøtet er Naturvernforbundets øverste og viktigste organ. Det er her organisasjonen vedtar hva den mener om de overordnede miljøpolitiske utfordringene vi står overfor, det er her vi bestemmer hva vi skal jobbe med de neste årene, og det er her vi velger hvem som skal sitte i organisasjonens ledelse de kommende to årene. Og ikke minst er det her vi treffer andre natur- og miljøvernere fra hele landet, utveksler erfaringer og ideer, og finner inspirasjon. Landsmøtet er en av de viktigste møteplassene vi har i Naturvernforbundet.

Første innkalling til landsmøtet ble sendt til tillitsvalgte i lokal- og fylkeslag i uke 41. Innkallingen og praktisk informasjon er også lagt ut i menyen til høyre.

Andre innkalling til landsmøtet sendes ut til påmeldte delegater, samt lokallag, fylkeslag, landsstyre og sentralstyre i uke 11 i 2018.

TRYKK HER FOR PÅMELDING

Reise til landsmøtet
For å komme til landsmøtet er det gode tog- og bussforbindelser fra mange steder i landet. For eksempel er nattoget fra Oslo natt til fredag et godt alternativ, med dagtog tilbake på søndag. Det er ellers daglige flyavganger fra Bergen, Trondheim og Tromsø. Vi oppfordrer de som har mulighet til det å ta tog eller buss. Vær tidlig ute med reisebestilling slik at dere får minipris.

Vi har en reiseutjevningspott, de som har reiseutgifter på mer enn 2000,- pr pers kan få refundert utgiftene over 2000,-. Frist for å søke reisestøtte er 15. juni 2018.

Praktisk informasjon om hotellet
Landsmøtet skal være på First Hotel Alstor. Adressen er Tjensvollveien 31. Det er gode bussforbindelser fra Stavanger sentrum. I tillegg til overnatting på hotellet er det mulig for et begrenset antall deltakere å overnatte i telt på plenen foran.

Kart fra Stavanger sentrum til hotellet.

Delegater
Hvert lokallag har én representant i fylkesdelegasjonen. Denne representanten velges på lokallagets årsmøte. I tillegg til disse representantene velger fylkesårsmøtene delegater i henhold til fylkeslagenes medlemstall 1. januar:

0–1000 medl.:

2 repr.

1001–2000 medl.:

3 repr.

2001–3000 medl.:

4 repr.

3001–5000 medl.:

5 repr.

5001–8000 medl.:

6 repr.

8001–12.000 medl.:

7 repr.

12.001 medl. og oppover:

8 repr.

Viktige frister:

Midten av mars: 2. sakspapirbunke sendes ut og legges ut på landsmøtesidene.
16. mars: siste frist for innsending av endringsforslag til prinsipprogram og vedtekter.
Frist for utsending av valgkomiteens innstilling til nytt sentralstyre.
20. mars: Påmeldingsfrist for delegater til landsmøtet.
Frist for innsending av kort tekst og ett bilde fra fylkeslaget til fylkespresentasjonen.

Landsmøtesidene oppdateres fortløpende.
Har du spørsmål, ta kontakt med landsmøtekoordinator Randi Alsos på ra@naturvernforbundet.no.

Påmelding til landsmøtet 2018

Her kan du melde deg på. Påmeldingen er bindende og giro blir sendt ut i etterkant. Prisene inkluderer kost og losji fra fredag til søndag, også festmiddag.