Miljø i hverdagen

Forbruket vårt utgjør en stadig større årsak til klima- og naturproblemene globalt. Derfor er redusert forbruk blitt en viktig del av Naturvernforbundets arbeid .

barn på sykler

Naturvernforbundet jobber for at vi skal ha et redusert og miljøvennlig forbruk. For å få til det må vi reparere i stedet for å kjøpe nytt og finne alternativer til plast og miljøgifter.

Vi jobber for en politikk som reduserer forbruket og tillater minst mulig bruk av plast og miljøgifter. Her kan du se våre forbrukspolitiske krav og her kan du lese mer om vårt arbeid for retten til å reparere.

Naturvernforbundet driver prosjektet Plast- og giftfri barndom. Jobber for en politikk som reduserer forbruket og tillater minst mulig bruk av plast og miljøgifter. Er du forelder eller jobber med barn? Bli med! Her kan du melde på din barnehage og her kan du melde på din skole eller skolefritidsordning!

Naturvernforbundet bistår fylkes- og lokallag med å gjennomføre strandryddeaksjoner i hele landet. Se hvordan ditt lokal- eller fylkeslag kan søke støtte til en ryddeaksjon og vår guide til hvordan arrangere en ryddeaksjon i ditt nærmiljø.

green sleep